Hoe werken wij?
Stap 1
Kennismaking en inventarisatie
In dit gesprek maken wij kennis met elkaar. Een goede wederzijdse klik is van belang voor een succesvol adviestraject. Wij inventariseren uw gegevens, wensen en behoeftes.
Hierna kunnen wij u aangeven wat wij voor u kunnen betekenen.
Na het gesprek ontvangt u van ons een gesprekssamenvatting en een voorstel om de samenwerking te formaliseren.
De kosten voor het kennismakingsgesprek nemen wij graag voor onze rekening.
|
|
|
|
|
Stap 2
Opstellen adviesberekeningen
Aan de hand van ons gesprek werken wij een aantal berekeningen voor u uit. Wij brengen in kaart welke kansen en bedreigingen er voor u zijn en op welke wijze u hier het beste mee om kunt gaan. Ook laten wij zien welke gevolgen uw wensen of keuzes hebben voor uw netto besteedbare inkomen. Dat is het geld dat u maandelijks overhoudt na de betaling van uw woonlasten.
Zo krijgt u het beste inzicht in wat goed bij u past en kunt u de juiste keuzes maken..
|
|
|
|
|
Stap 3
Selectie financiele partijen
Nadat u zeker bent van uw keuzes gaan wij voor u op zoek naar de partijen die het beste invulling kunnen geven aan uw Financieel Plan. Bij de selectie spelen prijs, kwaliteit en voorwaarden een belangrijke rol. Wij controleren de offertes op juistheid zodat u deze veilig kunt tekenen.
Wij ontzorgen u zoveel mogelijk voor het hele traject. Dat betekent dat wij de taxatie voor u regelen, de notaris aansturen en de bankgarantie voor u kunnen laten stellen. Tevens bewaken wij de belangrijke data en zorgen wij ervoor dat u zo snel mogelijk zekerheid en duidelijkheid heeft.
Wij bewaken het traject t/m de notaris en controleren de afrekening voor u.
|
|
|
|
|
Stap 4
Financieel plan
Alle conceptberekeningen worden vastgelegd in uw Persoonlijk Financieel Plan. Hier leest u ook alle motivaties in terug. Dit Financieel Plan vormt de basis voor het onderhoud van uw financiële situatie. Door de jaren heen kunnen er zaken veranderen en het is goed om minimaal 1x in drie jaar uw plan te toetsen aan de dan geldende omstandigheden. Zo vaart u altijd de juiste financiële koers.
Na de evaluatie van het traject sluiten wij het adviestraject samen met u af.
|
|
|
|
|
Stap 5
Beheer financieel plan
Vanaf € 7,50 per maand bewaken wij – volledig geautomatiseerd – uw hypotheek voor u (en de premie van uw overlijdensrisicoverzekering). Als er mogelijkheden zijn voor verbetering hoort u dat direct van ons. Productgerelateerde vragen per telefoon en e-mail behandelen wij zonder kosten voor u. Voor € 2,50 per maand extra updaten wij 1x per 3 jaar uw Financieel Plan waarbij uw gehele financiële situatie opnieuw wordt bekeken, u ontvangt hiervan een rapportage per mail en een telefonische toelichting. Wilt u liever op gezette tijden met ons aan tafel om uw situatie ook persoonlijk door te nemen? Dat kan vanaf € 15,- per maand.
U krijgt bij alle beheervarianten een aanzienlijke korting op onze uurtarieven voor andere adviesvraagstukken. U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om ons voor vervolgadvies te betalen wanneer u zelf vindt dat u advies nodig heeft.
Contact
033 4531 657
info@hypotheekfacet.nl
Ons kantoor
Spacelab 47c
3824 MR Amersfoort